zondag 6 november 2011

Super-soaken!

soaken


Ik schreef al eens over soaken op mijn vorige weblog.
Het is een manier om te rusten bij God, je te richten op aanbiddingsmuziek en je vol te drenken met Gods liefde en goedheid. Ik pas het o.a.toe  als ik moe ben,  en even bij wil tanken. Een kwartiertje soaken op de bank.. en je hebt het gevoel dat je een uur geslapen hebt.

Nu leerde ik op de EMDR cursus, dat er bij mensen met een groot trauma, of een erg negatief zelfbeeld, eerst gewerkt moet worden aan RDI,ofwel Resource Development Installation.
Als je aan een positieve herinnering terugdenkt, waar je wél van waarde was, waar je een kick van krijgt als je eraan terugdenkt, en je focust daarop terwijl je de EMDRclicks links en rechts met de koptelefoon te horen krijgt, dan wordt je brein actiever benut, zodat deze impressie diep binnen in je kan landen.

Bijzonder hoe dat aansluit bij de lessen die ik leerde van Jim Wilder, over het vreugdecentrum, over de innerlijke verbondenheid met God en je naaste,  over  de waarde van het wortelen en je gegrondvest weten in de liefde van God, als grootste Hulpbron. Dat is de manier waarop ik o.a. werk, mensen laten herkennen wat  en wie ze zijn in Gods ogen, en de on-waarheden vervangen door Gods waarheid.

Dat vraagt om nader onderzoek: Stel, dat ik ga soaken met de koptelefoon en de clicks, dan kan Gods waarheid nóg dieper binnenkomen.. dan kan er een link gelegd worden tussen hoofd en hart, tussen denken en voelen..

Dat is niet soaken meer, dat is supersoaken!

1 opmerking:

  1. Wauh wat bijzonder zeg.
    Ik ga je ook even privé een bericht sturen (-:
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen