zaterdag 12 november 2011

yummie.. bananenmuffins!

Toen ik deze zomer in Canada was kreeg ik een heerlijke versgemaakte bananenmuffin, omdat er (te) rijpe bananen waren. Goed idee!
Gisteren kwam ik in de supermarkt een zak afgeprijsde rijpe bananen tegen en ik dacht (inderdaad):  "Yummie! Bananenmuffins!"

Ideaal, dat je zoveel recepten vindt op het digitale net..

Omdat ik een vrij dagje had liep ik lekker in huis in trainingspak, maar toen moest ik toch even naar de drogist voor zuiveringszout. En och, bij nader inzien ook nog fijne tafelsuiker... Dus zo gezegd, zo gedaan, boodschapjes gehaald (in trainingspak), kat naar buiten, kippen eten gegeven, oven aan en.. zo gedaan!


Nu natuurlijk nog even het recept doorgeven:


Bananenmuffins

Ingrediënten voor 16 normale of 10 extra grote:

225 gr tarwebloem
1 el bakpoeder
1/2 tl dubbelkoolzure soda of zuiveringszout (bij drogist te koop)
5 el fijne witte suiker
5 el bruine basterdsuiker
1 ei
2 dl melk
snufje zout
50 gr boter, gesmolten
2 grote bananen, geprakt
Evt. stukjes walnoot toevoegen

Verwarm de oven voor op 200?C.
Zet in de muffinvorm papieren vormpjes. Zeef alle droge bestanddelen in een kom. Maak een kuiltje in het midden. Roer het ei, de melk en het zout door elkaar en werk dit door de bloem in de kom. Voeg ook de gesmolten boter toe.
Roer alle ingrediënten goed door elkaar, maar roer niet te lang. Bananenprak erbij doen. Vul de muffinvormpjes niet helemaal tot de rand.
Bak ze 20 minuten tot een ingestoken breinaald of satéstokje er schoon uitkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten