woensdag 19 december 2012

update zolderverbouwing

De verbouwing van de zolder vordert al mooi. We gaan de mannen nog missen, die deze weken zo hard hebben gewerkt, maar ook heel veel gezelligheid en humor hebben gebracht. Als het koffietijd is en ze weer eens onder het stof beneden komen is het steevast: "Maar het zijn allemaal bouwstoffen, en bouwstoffen zijn gezond!"

Alles is nu afgetimmerd, het aanrechtje is geplaatst, de poort is klaar...
Wat hebben ze het er druk mee gehad, die mannen. Negentig gipsplaten moesten er de trappen op gezeuld worden.. En dan nog de rest van al het bouwmateriaal, de gereedschappen.. Gisteren zijn ze voorlopig gestopt. Nu wordt het tijd voor het herstellen van de houten balken, het spakken van de muren en het plafond, voor nog wat verfwerk, het (uitzoeken en) leggen van de vloerbedekking en dan nog de laatste puntjes op de 'i'.

Ik wist dat het mooi zou worden, maar het overtreft echt mijn verwachtingen. Kijk zelf maar..



4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie zolder!
    Het is heel mooi geworden Hinke.
    Het zijn duidelijk vakmensen die eraan werken/werkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor. Hoe was het gister? Met de bevestiging van jullie nieuwe predikant...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Gertiena ..? Ken je hem? Hij heeft net afscheid genomen van zijn oude gemeente en wordt hier bevestigd op 13 januari.. Fijne dagen!
    @geheim verleden: dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk ken ik hem niet. Maar vanaf de CGK kant, ken ik wat mensen bij jullie in de gemeente en jullie oude dominee staat nu bij mijn ouders in de kerk.
      Dus het is een beetje samen denk ik.

      Verwijderen