zondag 11 november 2012

Terug uit Bantega


Terug van het Epafras Weekend in Bantega…
Is het echt nog maar zo kort geleden dat we vertrokken? Wat kan er dan in een paar dagen ongelooflijk veel gebeuren, als Gods Geest de ruimte krijgt en Gods Vaderliefde geopenbaard wordt…
Ik ga hier geen verslag van schrijven, want ik kan geen woorden genoeg vinden om ook maar enigszins uitdrukking te geven aan mijn gevoelens. Maar wel: Het klopt allemaal als een bus, van A tot Z!
Kom ik thuis, hebben manlief en ik gewoon 2.5 uur nodig gehad om bij te praten…
Zegt hij: onze preek ging over Zefanja 3 : 17.
Nou ja, dat is DE tekst over het Vaderhart van God!
Maar ik heb hem nog nooit zo gelezen als deze versie:
De Heer, uw God, is bij u.
hij is een machtige Verlosser.
Hij zal vol blijdschap over u zijn.
Hij zal u liefhebben en u niet beschuldigen.
Hij zal over u juichen met een lied van vreugde.
en ik heb ook nog nooit het vervolg zo gelezen als vandaag:
Wie verdriet hebben omdat zij niet bij dit feest kunnen zijn, zal Ik erbij halen. Zij horen er toch ook bij. Zij gaan gebukt onder de vernedering. Ik zal voorgoed afrekenen met al uw vijanden. En Ik zal de zwakken en hulpbehoevenden verlossen en bijeenbrengen wie uit elkaar waren gejaagd. Ik zal mijn ballingen, die vroeger over de hele wereld werden veracht, nu roem en eer bezorgen.
Gods Geest werkt door.
Het is niet onze strijd, het is zijn strijd.
Als je God toelaat in jouw moeiten en zorgen, als je ontvankelijk bent voor wat Hij jou wil geven, dan dan.. dan…
Dan zul je grote en ondoorgrondelijke dingen ervaren!

1 opmerking:

  1. Wat een geweldige ontdekking!Wat een liefdevolle Vader! Prachtige kaart die je erbij hebt geplaatst. Die raakt mij enorm, heb je die zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen