woensdag 28 november 2012

De jongen die in de hemel was

Vanmiddag was ik in de christelijke boekwinkel om een cd te kopen voor Klaas. We vieren geen Sinterklaas, maar ach, een cadeautje voor elkaar kopen is best leuk ;-)
We luisterden onder het genot van een kopje koffie naar Sela, en de keus viel op Koninkrijk.

Terwijl we daar zaten aan de gezellige huiskamertafel, viel mijn oog op een boek wat daar lag: De jongen die in de hemel was. Ik had een tijdje geleden iets over dit boek gehoord, maar wist niet meer wanneer of van wie. Toch had het boek een bepaalde aantrekkingskracht op mij, dus ik besloot ook mezelf een cadeautje te geven.

Ik ben direct begonnen met lezen en inmiddels heb ik het uit.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het niet toevallig is dat ik dit boek nu gelezen heb. Het sluit zó naadloos aan bij de openbaringen die God de laatste tijd aan het geven is...
Zowel in de gebedsgroep, als in het Epafrasweekend, de Bevrijdingsconferentie in Sneek, als ook in mijn persoonlijke tijd met God, komen er steeds meer en meer inzichten, die erop wijzen dat we in een bijzondere tijd leven.

Het boek gaat over een jongen die zo ziek geweest is dat hij bijna stierf. Pas na verloop van tijd kwamen zijn ouders er, stukje bij beetje, achter dat hun kind een heel bijzondere ervaring had gehad terwijl de artsen hem aan het opereren waren nadat zijn blinde darm gescheurd was.
De dingen die hun kind vertelde over wat hij in de hemel gezien en ervaren had sloten naadloos aan bij wat er in de Bijbel staat.

Wow.. dit boek moet je lezen!

3 opmerkingen:

  1. Bijzonder he Hinke, hoe de Vader ons leven als puzzelstukjes in elkaar past, steeds precies weet wanneer we wat nodig hebben... Het lijken allemaal toevalligheden, die per ongeluk in dezelfde periode bij elkaar komen, maar het is gewoon te toevallig om toevallig te kunnen zijn ;)
    Zal ik je 's wat zeggen? Elke morgen kijk ik even snel op je blog: zou er een nieuw berichtje zijn? Wilde ik je gewoon even zeggen: je schrijft heerlijk / Heerlijk! Dank je wel voor wat je deelt!!

    Veel Zegen en Liefde,

    Groetjes,
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek nog niet zo lang ook gelezen Hinke. Echt heel ontroerend. Heb er ook over geblogd :)
    Dit boek moet inderdaad iedereen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen