woensdag 15 februari 2012

Bijbels assertief zijn?

* Hoe vaak zeg je 'ja' terwijl je nee wilt zeggen?
* Ben je bang voor conflicten? Slik je je boosheid liever in?
* Ben je onzeker bij anderen? Een meeprater?
* Bang om hulp te vragen?

Jezelf zijn. Zijn wie je in Gods ogen mag zijn. Het is niet makkelijk, maar wel bijzonder de moeite waard. In Durf jezelf te zijn beschrijft Janet Vugts een Bijbelse visie op assertiviteit en ontmaskert ze allerlei misverstanden over dit onderwerp. Behalve theorie biedt Durf jez elf te zijn voorbeelden en praktijkopdrachten die stimuleren om er in het leven van alledag mee aan de slag te gaan.


Vind je niet dat de voorkant van het boek goed matcht met de voorkant van mijn folder?


Zie: www.ontvangenomvrijtezijn.nl

1 opmerking:

  1. Het idee van de folder en het boek is qua lay-out eigenlijk behoorlijk hetzelfde.
    Ik vind ze gewoon mooi om te zien.
    Het spreekt:"ik ben vrij, ik ben los, ik ben blij" uit voor mijn gevoel.

    Best een confronterend vragenlijstje Hinke.
    Absoluut niet vervelend, maar nadenkertjes over patronen waar we ons soms niet eens meer bewust van zijn.

    Het klinkt als een goed boek om te lezen en gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen