zaterdag 9 april 2016

Risen

Dat was een bijzonder indrukwekkende afsluiting van een bijzonder indrukwekkende dag.

Nadat we als Verzoend Leven Groep van De Veenkoloniën vandaag opnieuw een seminardag over afwijzing hebben gehad als toerusting (waarover later meer!) was ik door mijn echtgenoot meegevraagd naar de bioscoop. Nu ben ik helemaal niet zo'n filmkijker, maar over de film RISEN hadden we goede berichten gehoord.

En inderdaad... ik vind RISEN een bijzonder goede film, waardoor je aan het nadenken wordt gezet...

Het sterven van Jezus maakte dat veel mensen zich af gingen vragen:
Wie was deze man?

Natuurlijk zitten we nu ook net in die periode, dat Pasen is geweest, Hemelvaart er aan zit te komen en dan is het wachten op het Pinksterfeest, het feest van de Geest...
En ja, met de pas gestarte Alphacursus komen opnieuw deze onderwerpen voorbij..
Maar wat is het goed, om bij zo'n geschiedenis, ook al heb je die al honderden keren gehoord of gelezen, eens beelden bij te hebben... En te ontdekken dat de zelf-gecreëerde plaatjes in je hoofd helemaal niet of wellicht heel goed kunnen kloppen met hoe het 'in real life' eraan toe was gegaan...

Ik zou zeggen... Kijk zelf maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten