woensdag 23 maart 2016

tuinupdate

Ja, ik ga weer blogs schrijven over onze tuin, inclusief de nieuw aangelegde moestuin. Het seizoen is aangebroken en ik heb er heel erg veel zin in!

Nadat de bomen in de slootwal een broodnodige snoeibeurt hadden gehad, bleek dat er een stuk meer licht kwam in de hoek van de tuin die naast de kas ligt. Ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om een aardappelveldje te gaan nemen...


Nu heb ik een handige broer, die ook nog eens net als ZZP-er is begonnen met tuinaanleg en onderhoud. Het lag dus voor de hand om hem wat advies te vragen.


Hij vond het wel een goed idee om 'de bomenjongens' te vragen gelijk het stuk grond dan maar even om te laten werken met de Kubota grondfrees. Zo gezegd, zo gedaan laten doen.


Vervolgens kwam het advies om dan maar gelijk wat meer bedden te maken, zodat we wisselteelt konden toepassen. Immers, je mag niet steeds achter elkaar aardappels (en andere gewassen) op dezelfde plaats verbouwen.

Ach, en compostbakken zouden ook wel handig zijn...

En een kapschuurtje waarin het kippenvoer opgeborgen kon worden...

O, en om de kippen uit de moestuin te weren moest er natuurlijk wel een hek omheen...

Je snapt het al, ik heb straks een wat uit de hand gelopen aardappelveldje.
Maar wel ontzettend mooi!

Hier alvast een kijkje...


1 opmerking: