maandag 7 maart 2016

Home made granola

Op verzoek hier het recept wat ik gebruik om Granola te maken, al is het wat lastig omdat ik qua verhoudingen altijd maar wat doe.

Ik neem een pak havermout, grof, en een pak speltvlokken.
Dat meng ik met flink wat zonnepitten en pompoenzaden.
Vervolgens doe ik er een zak gemengde noten door die ik in grove stukken heb gehakt.
Dan meng ik er gelijke delen gesmolten kokosvet en honing door tot het een lekker sticky geheel is.
Tot slot nog wat kaneel erover en dan rooster ik het in 2x op een bakplaat in de oven op 200 gr C. voor ongeveer 20 minuten. Het is belangrijk om regelmatig even door te scheppen en vooral aan het eind op te letten wanneer het gaat ruiken, want dan kan het binnen de kortste keren té donker zijn.

Geniet ervan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten