vrijdag 7 maart 2014

Bovenzaal Buitenwoel



Ruim een half jaar geleden was de opening, inmiddels wordt Bovenzaal Buitenwoel druk gebruikt. Wat ben ik blij dat we destijds doorgepakt hebben en dit project hebben mogen (laten) aanpakken.

Ik moet zeggen: Er gebeuren mooie dingen. Alsof de lucht er extra open is.
Jim Wilder had het eens over een 5-streepjescontact met God, net als met je telefoon. Op de ene plaats is het bereik wat beter dan op de andere plaats. Zonder anderen tekort te willen doen ervaar ik de Bovenzaal als zo’n ‘Open-Hemel-Plek’.

Regelmatig houden we avonden In Gods Nabijheid, elke maand is er een Crea-avond en zo af en toe komen er diverse gastsprekers om iets in Gods Koninkrijk te willen delen. We hebben de ruimte (met of zonder catering en logeerplekken) ook al een paar keer beschikbaar gesteld voor groepen. Daar zijn we ons nog verder op aan het oriënteren of dat is wat we willen.

Nu staan er voor deze maand twee zaterdagen gepland met Erika Koelewijn uit Amersfoort. Op 15 maart hoopt ze te komen voor een dag Luisteren naar God en 29 maart over Omgaan met je label(s) in Gods Koninkrijk. Beide dagen zijn gratis toegankelijk voor wie zich daarvoor opgeeft. De dag is van 10.00 uur - 16.00 uur en is inclusief koffie, thee en een lekkere lunch. Er is wel een collecte voor Nederland Voor Afrika.*

Voor 15 en 29 maart kun je je nog opgeven via bovenzaalbuitenwoel@gmail.com.
Toelichting van Erika:

Gods stem verstaan/luisteren naar God.

Gods stem verstaan is dat echt mogelijk? Het zou toch geweldig zijn als ik Zijn stem zou horen? Misschien hoor je van anderen dat God tot hen spreekt en heb je zelf dit verlangen ook, alleen hoor je Hem niet tot jou spreken. De twijfel kan dan in je hart opspelen en je vraagt je misschien af, waarom spreekt Hij niet tot mij, doe ik iets niet goed? Ziet of hoort Hij mij?

We gaan deze dag kijken hoe God zich openbaart in de Bijbel. Wat Hij zegt over luisteren naar Zijn stem. We gaan kijken wat Zijn verlangen is en hoe Hij Zijn verlangen aan ons wil duidelijk maken. God spreekt niet zozeer tot ons om ons te informeren, maar omdat Hij in een intieme relatie met ons wil leven.
En hoe is dat voor jou; verlang jij naar een intieme relatie met hem?

Daarnaast gaan we deze dag oefenen hoe we Zijn stem kunnen onderscheiden en hoe we Zijn stem kunnen verstaan. Ook gaan we kijken en oefenen op welke manieren God tot ons kan spreken.
Eventuele belemmeringen om Zijn stem te verstaan worden tevens besproken.
We staan praktisch stil bij verschillende vragen, zoals; Hoe kunnen we onszelf in een positie brengen dat we God kunnen horen? En hoe zit dat met mijn hart? Wie of wat geef ik toegang tot mijn hart? Zijn dat de omstandigheden, gedachten van oordeel over mezelf of anderen, resultaten uit het verleden of angst voor de toekomst? Of geef ik alleen Hem de gelegenheid om bij mijn hart te komen en er Zijn informatie in te schrijven?
Tenslotte gaan we met elkaar ontdekken wat Gods roeping is voor jouw persoonlijk leven.

Kortom het wordt een interactieve dag, naast een Bijbels kader zullen er meerdere momenten zijn om in de praktijk te gaan oefenen.


Toelichting ** 29 maart 2014 Hoe vind ik Zijn vrede en blijf ik in Zijn vrede (terwijl ik ‘gelabeld’ ben of het onrustig om mij heen is).

We leven in een prachtige wereld, vol van schoonheid en mogelijkheden. En zo ziet God ook jouw leven! Maar soms kan de realiteit anders zijn.
Ken jij de diepe vrede van binnen? Of is er bij jou alleen vrede als je gedachten rustig zijn of wanneer je problemen weg zijn?

Maar wat gebeurt er als jij zelf jouw wereld niet meer zo kan zien? Als je zelf eerder de lelijke kant en de onmogelijkheden van het leven denkt te zien? En wanneer dit zich als angst in je denken probeert te huisvesten. Wat als er oorlog in je hoofd is?

Ontdek deze dag hoe Jezus jou wil bemoedigen in jouw identiteit met Hem. Hoe Jezus elke angst heeft overwonnen en er in Hem vrede in plaats van oorlog beschikbaar is. Niet straks, maar juist nu.

Aan de hand van de Bijbel en een aantal praktische oefeningen gaan we met elkaar dieper ons laten doordrenken van Zijn liefde en vrede voor ons.
We staan uitgebreid stil bij je hart, de bron van leven. (Spreuken 4:23) Je hart is de plaats van je diepste behoeften, je verlangens en motieven. Het is ook de plaats dat contact maakt met God. Uit je hart komt je leven voort. Jouw hartsconditie bepaalt of je een voldaan leven hebt of niet.
Aan de hand van verschillende praktische tips en handvaten leer je steeds meer ontdekken dat Jezus/God NU is en hoe je staande kunt blijven als het onrustig binnenin en/of om jouw heen is. Ook leer je ontdekken dat Hij Zijn vrede, hoop en bevestiging vandaag aan jou wil geven!


* (Zie Facebookpagina Nederland voor Afrika)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten