donderdag 6 februari 2014

Idee..

Vanmorgen vroeg, toen ik van mezelf nog even op bed mocht blijven liggen ivm de overgeslagen nacht, dacht ik aan het grote onrecht dat rijk en arm zo slecht verdeeld is over de wereld. Terwijl het bekend is dat, wanneer er een betere verdeling zou zijn, de armoede grotendeels gestopt kan worden...
Nu ben ik me terdege bewust van alle zegeningen die ik heb mogen ontvangen en ik kier ervoor om daarin ook mijn verantwoordelijkheid te nemen naar de mensen die minder goed bedeeld zijn. Wel vraag ik God daarin om wijsheid, want wat ik kan doen lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar als ik die dingen doe die God van me vraagt zal het niet zonder waarde zijn.

Nu zijn er vast wel meer mensen die mee willen werken aan dit principe. Ik ben er alleen niet zo'n voorstander van om alleen maar de hand op te houden, ik wil er ook wel wat voor doen om het leuk te maken.

Ik kreeg een idee.
Ik wil gewoon blijven doorgaan met een spaarpotje te vormen waarin ik geld verzamel voor Afrika. Ik wil het graag wat breder maken dan alleen Rwanda, want ik heb vrienden (Cor & Elsa Snieder) die in meerdere landen van Afrika werkzaam zijn in prachtige projecten. Zie o.a. link.
Vanuit Rwanda heb ik een aantal dingen meegenomen die ik wil verkopen voor het goede doel. Ik zal af en toe iets aanbieden via de weblog of via Facebook, en het is de bedoeling dat degene die dat koopt de gevraagde prijs betaalt met daarbij naar eigen inzicht een vrije gift. De hele opbrengst komt rechtstreeks ten goede aan de genoemde doelen, inclusief de aanschafkosten.

Vandaag het eerste item: een briefopener. Gezien op Internet voor €11,00.
Vraagprijs: € 7,50 plus vrije gift.
Wie biedt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten