woensdag 1 augustus 2012

Praktijkles over het Vaderhart van God

De afgelopen dagen had ik een aantal lezingen meegemaakt van James Jordan van Fatherheart Ministries, in Stadskanaal. De boodschap is op zich duidelijk, maar er werd elke keer benadrukt dat het niet om kennis gaat, maar om het ervaren.
Dat bleek maar al te duidelijk, gisteravond. We gingen met een paar mensen opnieuw die kant op, omdat John Nuttall er was. Deze avond zou er een concert zijn waaraan hij meewerkte.
Ik heb goede herinneringen aan deze zanger, omdat hij mee was op de Siloam Bootconferentie waar ik twee jaar geleden aan deelnam.
Er zou eerst nog iets van cabaret voor de kinderen zijn en dus gingen wij voor het hoofdprogramma, wat om een uur of acht zou beginnen. De cabaretdames waren nog niet klaar, dus daar kregen we nog een stukje van mee. En nog een stukje, want net toen we dachten dat het afgelopen was begonnen ze met deel 2. Naar mijn mening duurde het allemaal net een beetje té lang. De kindertjes begonnen ook wat ongedurig te worden.
Maar eindelijk, daar kwam John Nuttall het podium op.
Ik zal eerlijk zijn.
Mijn gedachte was: ‘Mooi, dan kunnen de kindertjes nu naar bed en wordt het hier een beetje rustiger…’
Hoe anders liep het. John is een bijzonder iemand, want hij weerspiegelt heel krachtig de liefde van God de Vader. En zo ging hij ook om met de nog aanwezige kinderen. Eigenlijk waren zij zijn hoofdpubliek. En wat hebben ze genoten….!
Langzamerhand ging er bij mij een lampje branden: Wat zat ik weer vol oordeel… Ik leek op de discipelen, die tegen Jezus zeiden dat Hij de kinderen maar naar huis moest sturen.. Maar de kinderen werden juist gezegend! En zo was dat gisteravond ook.
Gelukkig ging de knop om en kon ik ervan genieten hoe de kinderen (en John…!) genoten. Hij had niet beter kunnen laten zien en ervaren hoe het Vaderhart van God werkt. Persoonlijke aandacht voor de kinderen, liefde en acceptatie.
De perfecte praktijkles als afsluiting van het ‘onderwijs’ over het Vaderhart van God.
Dank je John!
Dank U Vader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten