woensdag 15 augustus 2012

Nog meer over Gods Vaderhart..

De afgelopen weken waren rustig én heftig.
Daar was de RK charismatische conferentie waar ik een aantal dagdelen te gast was, toen James Jordan sprak over het vaderhart van God.
Daar was de Herstel conferentie, waar ik een groot deel aanwezig kon zijn.
Ik had een periode van Vasten-en-Bidden om – zoals JmeO adviseert – al mijn taken aan God terug te geven en te vragen of Hij het opnieuw voor een jaar aan me wil toevertrouwen. Of misschien ook niet. Er waren prachtige momenten op mijn stilteplekje in de camper op een Drents weilandje..
Er gebeurden mooie en bijzondere dingen.  Maar ook moeilijke en onbegrijpelijke…
Zo kregen we het bericht dat een jonge knul uit onze gemeente plotseling om het leven was gekomen bij een motorongeluk, terwijl ze met een groep een paar dagen op vakantie waren.
We hadden bijzondere ontmoetingen en waardevolle contacten.
En ik las weer verschillende boeken, die erg de moeite waard zijn.
Omdat het een tip voor anderen kan zijn geef ik even een lijstje:
- De VRIJMAKING van de GEEST van Watchman Nee,
(alleen (!) door verbrokenheid kunnen we dienstbaar zijn...)
- De realiteit van de bovennatuurlijke wereld van Gerard de Groot.
(wat bijzonder was, want deze beide boeken sloten aan bij het denk- en leerproces waar ik in zat. Toen ik eens een kerkdienst 'gemist' had, bleek dat Klaas in de kerk precies díe booschap had gehoord die ik de avond ervoor in mijn stille tijd gelezen had in dit laatstgenoemde boek, nl. hoofdstuk 3 over Elisa's 'Heer, open mijn ogen!')
Ik was al langer bezig met het boek van Thomas a Kempis De navolging van Christus (in jonge taal). Er zitten prachtige pareltjes in dit boek, maar ook stukken waar ik zelf wat minder mee heb, maar als je open staat om te leren, dan kan God zeker door dit boek heen je een stuk inzicht geven!
Ik las 'Leven zoals God het bedoeld heeft', en luisterde de cd van de lezing die Lodewijk van Weerden op de Opwekkingsconferentie van dit jaar gehouden heeft.
Erg mooi is ook: Mark Stibbe’s De vader naar wie je verlangt.
Ik had niet kunnen bedenken dat een boek met (N.B.!) als onderwerp de gelijkenis van de verloren zoon me nog zo kon boeien, dat ik hem absoluut wil aanprijzen!
..Ik bedoel, ik dacht dat deze gelijkenis intussen wel uitgekauwd en leeggeperst was…
Ik merk dat ik niet zo gauw uitgepraat raak over het vaderhart van God.. Een paar vragen komen steeds terug in mijn denken…
Waarom kunnen zoveel mensen - die best veel weten over God - niet echt ervaren dat ze een geliefd kind van God zijn?
Hoe komt het dat zoveel mensen van binnen voortdurend een leegte ervaren of een diepe onrust?
Wat is er nodig om God echt te kunnen vertrouwen, en te weten dat – wat er ook gebeurt – Hij goed en te vertrouwen is?
Wat of wie maakt dat zoveel oprechte christenen de liefde van God niet kunnen aanvaarden of ervaren?
Floyd Mc Clung schreef al over Het Vaderhart van God.
Ik geloof dat het waar is, dat God ons heeft gemaakt om een diepe relatie met Hem te hebben en dat we niet echt rust ervaren als we niet in die verbondenheid (NIET: Gebondenheid!) kunnen  leven.
En als er zoveel mensen zijn met een beschadigd beeld van hoe een vader hoort te zijn, hoe zullen ze dan God als een zorgzame, liefdevolle, betrokken en betrouwbare Vader zien?
Hoe zullen ze dan de vrijmoedigheid vinden om dichtbij het Vaderhart van God te kunnen komen, om daar te schuilen en om daar in de rust te mogen ZIJN, zonder te moeten presteren of een bepaald niveau bereikt te hebben? Om als het kleine jongetje of meisje dat men van binnen is, het liefdestankje bij Pappa te kunnen laten vullen, zodat vrede en vreugde ervarenm kan worden? Het is niet voor niks dat er in de Bijbel staat dat we moeten worden als een kind... Dát valt voor velen van ons (grote mensen) niet mee...!
Alleen al daarom word ik blij als ik eraan denk dat vanaf januari 2013 er ook in het Noorden van Nederland – in Assen – WWJB-avonden* worden gehouden.
Avonden waren we kunnen wortelen in de liefde van God, waarin onderwijs gegeven wordt over onze identiteit in Christus, waarin gewezen wordt op alle kanten van de liefde van het vaderhart van God, en dat niet als een stuk theorie, maar om het echt te kunnen laten landen. Waar nazorg is en waar persoonlijk voor jou gebeden kan worden als je dat wilt.
*Er komt nog verdere info over, maar hou er alvast rekening mee als je in het Noorden van het land woont, dat er DV vanaf januari a.s. elke tweede dinsdag van de maand een Weet Wie Je Bent avond is in Assen!
Wordt vervolgd!
PS De vrouwenconferentie in november in Bantega zit al vol, maar geen nood, er komt 14 dagen na de eerste nóg eentje, met hetzelfde onderwerp, dezelfde spreekster en gastvrouw. Dus, geef het door en kijk op de website voor meer info!

1 opmerking:

  1. Hallo Hinke, Mooi dit alles zo te lezen. Ik wil proberen dat ik het boek van Mark Stibbe nog mee kan nemen op vakantie. Zeg, rust en zegen toegewenst! Ineke

    BeantwoordenVerwijderen