vrijdag 31 augustus 2012

Kinderfeestweek 2012

Het was weer een geweldige ervaring.. het inmiddels jaarlijks terugkerende hoogtepunt van de zomervakantie: De KinderFeestWeek!

Het thema was Esther. Er waren weer ruim 200 kinderen en ook een hele club vrijwilligers actief, en wat was het weer een feest!
Meestal draaide ik mee met het gebedsteam, maar dan krijg je toch vrij weinig mee van wat er in de tent gebeurt. Reden voor mij om te vragen of ik eens met de toneelgroep mee mocht doen. Dat was een hele happening! Ik heb er enorm van genoten!

Vanmiddag is de slothappening, hutten bouwen en pannenkoeken eten.
Gelukkig is het nu wat beter weer . Vanmorgen was het best eng. De storm ging aardig te keer, op een bepaald moment stond er bij elke paal wel iemand om hem tegen te houden. Zeker weten dat er heel wat afgebeden is!

Net toen het op zijn ergst was, (er viel van alles tegelijk om) zei Miep (van de Bieb, de woordvoerdster) iets over de storm op het meer, waar Jezus liet zien dat Hij Heer over de natuurelementen is. Op dat zelfde moment dacht ik net aan een preek over dit onderwerp, waar Jezus vroeg: "Waar wás uw geloof?"

We besloten tóch maar te gaan feestvieren met de vlaggen zoals de bedoeling was. Een vorm van aanbidding, die m.i. kracht heeft in de geestelijke wereld.
En ... gelukkig, de storm zakte af.

Dank U Abba, U hebt de gebeden verhoord en ons beschermd.
Een bijzonder bijzondere ervaring!



Hier een impressie van de week, gezien vanuit de toneelhoek..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten