woensdag 4 maart 2015

Door verbinding tot eenheid

Het woord ‘verbinding’ laat me maar niet los.
Het lijkt wel of ik ermee verbonden ben.. ;-)

In de afgelopen tijd heb ik er veel over nagedacht.
Niet in de laatste plaats omdat iemand mij vroeg:
‘Hoe kunnen je verbindingsdraden weer hersteld worden?’

Graag wil ik de komende tijd mijn gedachten hierover met jullie delen.

Het is mijn overtuiging, dat wanneer je leeft in optimale harmonie met je Maker, met de ander en met jezelf, dat er rust en vrede in je leven is.
Graag wil ik er nog een element aan toevoegen: Wanneer je dan als her-verbonden individu ook nog in harmonie leeft met je woonomgeving, de grond waarop jij geplant bent… Hoe mooi zou dat zijn!

Utopia? Het paradijs?
Je zou het haast denken.
Maar hoe reëel is deze wens?

Ooit vroeg iemand mij:
‘Hoe ziet het er uit, als dat wat jij gelooft optimaal tot vervulling is gekomen?’

Dat is een prachtige vraag. Iets om heel lang over na te denken.
Dat heb ik dan ook gedaan.
Wat mijn gedachten daarover op dit moment zijn:

Als er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn gekomen,
waarin elke knie zich voor God buigt,
waarin iedereen God liefheeft boven alles
en zijn naaste als zichzelf.


Zo ver is het nog niet, maar we zijn onderweg.
En het is niet pas oké als je op je bestemming bent aangekomen,
het is oké als je op de goede weg onderweg bent.

En er is een reisleider, die je graag de weg wijst,
als je dat wilt.

1 opmerking: