dinsdag 31 december 2013

eindejaarsblog met tip

Het carillon galmt nog vrolijk: ‘Die miljóenen eens zaligen zal, werd gebóren in Bethlehems stal’… De klok tikt langzaam door tot het eind van de dag ook het slot van dit jaar inluidt. Alweer een jaar. Een jaar om in dankbaarheid op terug te zien. Een moment om in vertrouwen vooruit te zien. Wat zal het nieuwe jaar ons brengen?

Mocht je – net als ik – het voornemen hebben om het komende jaar echt tijd voor God te nemen, om bewust in zijn tegenwoordigheid te leven, dan heb ik een tip. Van mijn geliefde echtgenoot kreeg ik het boek Mindful met Jezus, geschreven door Philip Troost.

Gaaf, want opnieuw krijg ik een boek in handen dat naadloos aansluit bij het proces waarin ik me bevind en waar ik door heen ga. Juist nu, bij de voorbereidingen van een Bezinningsweekend, sluit dat wat ik lees aan bij de lijn die uitgezet was.

Ik kan alleen maar zeggen: Dank U wel God, dank je Philip Troost, dit boek gaat een geweldig hulpmiddel worden voor heel veel mensen. Mensen die het zat zijn om alleen maar in hun hoofd te geloven, maar dat niet te ervaren.

Het kan een sleutel zijn tot werkelijk ontdekken dat je een geliefd kind van de hemelse Vader bent! Om die echte vrede diep van binnen te ontvangen waarvan Jezus zegt: dit is de SHALOM, de vrede die de wereld niet kent en die alle verstand te boven gaat!

1 opmerking: